به مناسبت هشتم شهریور سالروز شهادت دو بزرگمرد تاریخ ایران

سر انجام، هشت شهریور ۱۳۶۰، دو رفیق، در کنار هم سوختند، خاکستر شدند و به رفیق اعلی پیوستند اما یاد و نامشان، با خطی از نور بر طاق آسمان حک شد.
این عکس، زیبا‌ترین تصویر از این دو رفیق است. محبت و ارادتی که در این عکس موج می‌زند، در هیچ یک از تصاویر دیگر این دو مرد به ثبت نرسیده است. 
 
محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر، هر دو متولد سال ۱۳۱۲ بودند، یعنی در زمان آغاز نهضت حضرت رو ح الله به سال ۱۳۴۲، سی سال داشتند و چند سالی از آشناییشان با هم می‌گذشت. آن‌ها باید تا ۴۵ سالگی صبر می‌کردند تا سربازان مولایشان، از گهواره‌ها به سوی خیابان‌ها سرازیر شوند و در کنار آنان، علیه طاغوت مشت گره کنند و حنجره پاره کنند و جان به کف بگیرند و...

پس از پیروزی انقلاب، محمد علی و محمد جواد، دوستی بیست ساله‌شان را به پای نهضت ریختند و در دومین دولت منتخب مردم، رجایی رییس جمهور شد و با هنر نخست وزیر.

سر انجام، هشت شهریور ۱۳۶۰، دو رفیق، در کنار هم سوختند، خاکستر شدند و به رفیق اعلی پیوستند اما یاد و نامشان، با خطی از نور بر طاق آسمان حک شد.

عکس فوق، زیبا‌ترین تصویر از این دو رفیق است. محبت و ارادتی که در این عکس موج می‌زند، در هیچ یک از تصاویر دیگر این دو مرد به ثبت نرسیده است.    «مشرق»
نظرات 3 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:45 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
خدا رحمت کنه شهیدان رجایی و باهنر رو...
آقای حیدری عکس برای من لود نشد،مشکل از منه یا...؟!

سلام امین جان
فکر میکنم مشکل از ناشی گری من باشه...چون من فقط کپی پیست میکنم.
شما ببخشید.

کاوسی سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:49 ب.ظ http://mighat61.blogfa.com

سلام و خدا قوت
الهی ما ذا وجد من فقدک و ما الذی فقد من وجدک معبودا! هر که تو را گم کرد، چه یافت؟ و آن کس که تو را یافت، چه گم کرده است؟ و تو ای دوست اگر جرعه ای از سبوی محبت محبوب چشیده یا حکایتی از آتش عشق معبود شنیده باشی، نیک بر این حقیقت واقف خواهی شد.
حلول عید سعید فطر بر شما مبارکباد.
خداوند دعای روزه داران واقعی را در حق همه ی ما مستجاب بفرماید.

سلام جناب کاوسی عزیز
طاعات و عبادات شما هم مقبول درگاه حضرت حق.
عید سعید فطر بر شما مبارک.
التماس دعا

امین پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:39 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام آقای حیدری
بازم رفتید زیارت که کم پیدا هستید؟!!!

سلام امین جان
متاسفانه اینترنت منزل دچار مشکل شده و در اداره هم فرصت زیادی ندارم...انشاالله جبران میکنم...میبخشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد