کتابهای مورد علاقه(بازی)

                                                  بسم الله الرحمن الرحیم

سلام!


برادر گرامی علیرضا در وبلاگشون مرقوم فرموده اند: 

دوست خوبمون مهرگان، یه بازی راه انداختن که از ما هم خواستن شریک بشیم ، پس ما هم لبیک گفتیم!


روند کا ر به اینصورت شرح داده شده که اسم هفت کتاب مورد علاقه رو بنویسیم و از هفت دوست هم دعوت کنیم که  در وبلاگشون مثل  این بازی رو  انجام بدن! باید جالب باشه!


دوستانی هم که وبلاگ ندارند ،میتونند در قسمت نظرات هفت کتاب مورد علاقه خودشون رو بنویسند!


پس شروع میکنیم ! 


البته من تو پرانتز عرض کنم که به دلیل علاقه وافرم به کتابهای مربوط به دفاع مقدس این نوع کتابها را معرفی میکنم: 

 

۱ـ جنگ دوست داشتنی:نوشته سعید تاجیک...کتابی ساده و روان از قول یک رزمنده معمولی زمان جنگ که قلم روان و حافظه بالای نویسنده از وقایعی که نقل میکند از ویژگی های بارز آن است. 

 

۲ـ تپه برهانی: نوشته حمید طالقانی...هر کس میخواهد سختی های زمان جنگ را با همه وجود لمس کند این کتاب را بخواند. 

 

۳ـ در کمین گل سرخ: نوشته محسن مومنی...شهید صیاد شیرازی از شهدای مظلوم ایران است...دوستانی که میخواهند زوایای پنهان و روح بلند این شهید بزرگوار را بشناسند مطالعه این کتاب را از دست ندهند. 

 

۴ـ لحظه ها آسمانی: نوشته غلامعلی رجایی... ارتباط شهدا با خانواده هایشان چه در عالم رویا و چه در بیداری که انسان با همه وجود زنده بودن شهدا و روزی خوردنشان در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی را لمس میکند. 

 

۵ـ حماسه یاسین: نوشته حجة الاسلام سید محمد انجوی نژاد... کتابی که اگر توانایی تبدیل آن به فیلم در ایران وجود داشت یکی از بهترین فیلم های اکشن میشد...اوج معنویت٬ شجاعت و رشادت در این کتاب به رشته تحریر درآمده است.  

 

۶ـ ققنوس فاتح: نوشته گلعلی بابایی...سرگذشت دانشجوی دلاور و رشید و فرمانده کم نظیر دفاع مقدس «محسن وزوایی» به نظرم حیف است دانشجویان از کنار این کتاب بگذرند. 

 

۷ـ گردان گمشده: خاطرات سرگرد عزالدین مانع ٬ ترجمه محمد نبی ابراهیمی...بد نیست یکبار هم حکایت جنگ و رشادت های جوانان ایرانی را از زبان یک فرمانده عراقی بخوانید.    

 

خوب اجازه بدید هفتا از دوستای خوبمون رو  دعوت کنیم برای این بازی: 

 

۱ـ سرکار محترمه «خانم معلم» 

 

۲ـ جناب آقای کاووسی بزرگوار

 

۳ـ جناب آقای محمد مهدی سامع 

 

۴ـ جناب آقای علی شکراللهی  

 

۵ـ جناب آقای مهدی اسلامی پناه

 

۶ـ جناب آقای محسن نجمی 

 

۷ـ جناب آقای حسن ابوطالبی 

نظرات 11 + ارسال نظر
یه آشنا سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:29 ب.ظ http://fellow.blogsky.com

سلام بزرگمرد
پس بالاخره آمدید...
حاجی حتما ققنوس فاتح را مطالعه خواهم کرد. همچنان که قبلا به پیشنهاد شما حماسه یاسین را خواندیم و لذت بردیم...
فعلا که از کتابهای هر فرد، یکی یا دوتا رو انتخاب کرده ایم تا برسیم به بقیش...

برای ماهم دعا بفرمایید
یاالله

سلام جوانمرد

آوردندمان...دی

اگه دانشجویی کتاب ققنوس فاتح رو بشناسه و نخونه من یکی ازش گله دارم...

از شما هم که فرمودید حتما مطالعه میکنید متشکرم...

محتاج دعاییم...به روی چشم

یا حق

د سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:33 ب.ظ

سلام،
چقدر بد که هیچ کدوم از کتاب ها را نخوندم تا به حال.
ممنون از پستتون
نظرتون در مورد «دا» چیه؟
فکر میکنم توی کتاباتون نقلی از خانوم ها نبوده.

سلام

ممنون از لطف شما...

«دا» آنطور که شنیده ام شاهکاره ولی چون مطالعه این کتاب را تازه شروع کرده ام هنوز نمیتوانم نظر شخصی ام را عرض کنم ولی بزرگانی که خوانده اند بسیار تعریف میکنند انشاالله من هم بتوانم در اسرع وقت خواندن این کتاب را به اتمام برسانم...

همانطور که عرض کردم این کتابها مربوط به دوران دفاع مقدس هستند و طبیعتا کمتر در مورد خانوم ها...البته باز هم «دا» مستثناست....

یا علی

مهرگان سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:35 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوب هستین؟
خوشحالم شما هم شرکت کردین و ما رو در دانسته هاتون شریک کردین

موفق باشید

سلام

ممنون از لطف شما...

من هم تشکر میکنم از ایده جالب شما و هم خوشحالم از آشنایی با شما...

التماس دعا و خدانگهدار

یا حق

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:19 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلااام!

اقا من هیچ کدوم رو نخوندم و اسمشون رو هم نشنیده بودم!
تپه برهانی هم از برکت همت شماست که دارم دنبال میکنم! :)

اخه تازه افتادیم توی کار جنگ و علاقه مند شدم!

مگه اقای انجوی نژاد کتاب هم نوشتن؟! افرین!

اقا شما همراه راهیان نور عازم نیستید؟!
التماس دعا
یا علی

سلام برادر علیرضا

انشاالله فرصت کنی و بخونی...

این جنگ تا ابد هست...جنگ حق و باطل...وشدیدا نیازمند جوانان پاکی همچون شما...

نوشتن اونم چه نوشتنی...من که خیلی به دلم نشست...جچمش هم زیاد نیست ولی تا دلت بخواد با کیفیته...

من امسال به خاطر اینکه دخترم پیش دانشگاهی میخونه و تو ایام عید هم براشون کلاس گذاشتن خانه نشینم!دی

خوش به حال دوستانی که به مشهد شهدا میرن مخصوصا امین جان و محمد آقا(یه آشنا)...

انشاالله که ما را هم دعا می کنند...

محتاج دعا هستیم...به روی چشم...

یا علی

امین پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:28 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام بر بزرگ مرد خدا!
احوالات آقای حیدری بزرگوار ما؟ الحمدلله!

جداً انگار توی خواب دیدم کنکور تموم شده، با برنامه ریزی قشنگ دانشگاه صبح تا شب برای 15 واحد ناقابل باید برم دانشگاه! هر چی ترم قبل بهم خوش گذشت و یک روز میرفتم این ترم از دماغم پرید!
بگذریم، حاجی این کتاب‌های جنگ هم واقعاً برای نسل ما نعمتی هستند.هر چی تا حالا کتاب از دوران دفاع مقدس خوندم بهم چسبیده.الآن هم مثل شما دارم کتاب "دا" رو می‌خونم.بعدش هم انشاالله کتاب"بابانظر" از اون هم خیلی تعریف شنیدم.کتاب‌های پیشنهادی شما رو هم حتماً توی برنامه می‌ذارم.
به امید خدا اگر طلبیده بشیم 19 اسفند راهی جنوب هستم.جای شما و دوستان عزیز وبلاگی خالی...

یاعلی

سلام امین جان

خیلی دلم برایت تنگ شده بود...

«دا» و «بابانظر» از کتابهای بسیار جالب نشر سوره هستند ولی چون هنوز کاملا نخوانده بودم معرفی نکردم...قطعا در آینده باز هم در این خصوص خواهیم شنید...

خوش به سعادت شما...ممنون از اینکه به یاد ما هستید...

التماس دعا وخدانگهدار

یاعلی

محمد مهدی پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:41 ق.ظ http://sobhe14.blogfa.com/

سلام
سالروز میلاد پیامبر مکرم اسلام محمد مصطفی و رئیس مذهب جعفری امام جعفر صادق را خدمت شما تبریک می گویم.
بازی یا کار بسیار جالب و پسندیده ایست. اگر چه اینجانب طی بیست ماه وبلاگ نویسی از کتاب غافل نبودم و هر ازگاهی کتابی را معرفی و چکیده ای از ان را نوشته ام. اما در اولین فرصت در کامنتی هفت کتاب مورد علاقه ام را بیان خواهم داشت.
موفق و سربلند باشید.

سلام جناب سامع عزیز

حقیر هم به دلیل علاقه زیاد شما در امر کتابخوانی که نمونه شناخته شدن دو دوره پیاپی در شهرتان موید این مطلب است از حضرتعالی دعوت کردم که ما را به فیض برسانید...البته همانطور که فرموده اید قبلا هم در این مورد زحمت کشیده اید که من هم به سهم خودم استفاده کرده و از شما تشکر میکنم.

از اینکه باز هم این زحمت را متحمل میشوید هم خوشحالم و هم متشکر...

التماس دعا و خدانگهدار

یاحق

مهدی جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:16 ب.ظ http://mafhh.blogsky.com

سلام ممنون از معرفی کتا بها
یا حق

سلام آقا مهدی

خوش آمدید...

از لطف شما هم ممنونم...

یاعلی

بی نام (سید) جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.shia-book.blogsky.com/

سلام علیکم
حال شما برادر بزرگوار.
(من رو می بخشید که با لفظ برادر صداتون کردم.)
حاجی جان خیلی شرمنده ام از این مدتی که نبودیم و به خاطر کم لطفی هامون.
من خونتون سر میزدم اما خوب به صورت چراغ خاموش!
ذیل نظرتون گفتم: هرچقدر که از آشناییمون میگذره بیشتر و بیشتر به بزرگواری شما ایمان می یارم. و بیشتر ارادتمند می شیم.

خوشحالم از حضور پر مهرتون.
دعا بفرمایید.

صبح نزدیک است و ...

سلام بر سید بزرگوار

ممنون از لطف شما...شما چطوری؟

من که افتخار میکنم یه سید عزیز برادر صدام کنه...انشاالله که لیاقتشو داشته باشم...

دشمنت شرمنده باشه آقا سید...شما خیلی بزرگواری...

آقا شما که الحمدلله سراپا نور هستی٬ چرا چراغ خاموش؟

چراغ رو روشن کن تا ما هم از نور شما نور بگیریم...

من هم از اینکه برگشتی بینهایت خوشحالم...

محتاج دعا هستیم...به روی چشم...

یاحق

محمد مهدی شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:33 ب.ظ http://sobhe14.blogfa.com/

سلام
به درخواست دوست و جانباز عزیز داوود حیدری هفت کتاب مورد علاقه ی خود را بیان می دارم. اگر چه هر کتابی را در هر موردی قابل خواندن و دارای حداقل درسی می دانم. اما برخی کتاب ها دلنشین، مفید و گیرایی خاصی برای خواندن دارند. پس در بین کتاب هایی که خوانده ام. سعی کردم با دارا بودن ویژپی های فوق تنوع در موضوع را نیز رعایت نمایم.
اول: آثاری در ارتباط جنگ و دفاع مقدس: از بین کتاب های متعددی که در این ارتباط نگاشته شده است و تعداد قابل توجه ای را نیز مطالعه نموده ام، کتاب های1- «سفر به گرای 270 درجه» احمد دهقان، به جهت واقعگرایی و بررسی زمینه های یک عملیات از پشت جبهه شهر و خانه و مدرسه تا خط مقدم 2- «سوداگری مرگ» کنت آر تیمر من، که ناگفته های زیادی را از پشت صحنه جنگ ایران و عراق در تهیه تسلیحات و نقش کشورهای مختلف را بیان می دارد. در ارتباط با جنگ «دا» «عبور از آخرین خاکریز» «تپه برهانی» را نیز پسندیده ام.
دوم: آثار اعتقادی و دینی: در بین این کتاب های متعدد 3- «پس از پنجاه سال» سید جعفر شهیدی، که پژوهش و بررسی زمینه های اجتماعی و فرهنگی قیام امام حسین(ع) و 4- «شهید جاوید» صالحی نجف آبادی، که او نیز از منظری دیگر به قیام امام حسین پرداهته است.
سوم: رمان های سیاسی: 5- «طبل حلبی» گونتر گراس، رمانی بسیار زیبا که داستان زندگی متاثر از جنگ نسل خود و هم نسلی های خود در آلمان نیمه اول قرن بیستم می باشد. همچنین «1984» جورج اورول، «قلعه حیوانات» جورج اورول، «نان و شراب» اینیاتسیوسیلونه
چهارم: رمان های اجتماعی: 6- «ریشه ها» الکسی هیلی، ریشه یابی و بررسی تعدادی از بردگان آفریقایی ربوده شده از چند کشور افریقایی و فروش آنان در آمریکا. بررسی سرنوشت یکی از آنان طی گذشت 5/2 قرن تا امروز. «پاپیون» هانری شایر، کلبه عمو تام
پنجم: کتاب های کودکان: 7- «قصه های خوب برای بچه های خوب» هوشنگ مرادی کرمانی. معرفی کتابی برای کودکانی که در اکثر خانه های ما موجودند خالی از لطف نیست. شاید زمینه سازی برای تشویق به مطالعه نیاز است.
ششم: خاطرات، خواندن کتاب خاطرات سیاسی، امنیتی، مبارزاتی، زندانیان و روزمره ی افراد مختلف در سراسر جهان نیز برای کسب تجربه و اطلاعات می تواند مفید باشد.
موفق باشید.

سلام خدمت جناب سامع بزرگوار

بسیار ممنونم از زحمت شما و قبول دعوت این حقیر...

جهت اطلاع دوستان عزیز نیز عرض میکنم که جناب سامع از جانبازان گرانقدر جنگ تحمیلی با آسیب دیدگی ضایعه نخاعی از ناحیه گردن میباشند که به زحمت و با یک انگشت دستشان تایپ میکنند. جانبازانی که نخاعشان از ناحیه گردن آسیب دیده بیشترین مشکلات جسمی را در بین جانبازان دارند و تا کسی از نزدیک با این عزیزان همنشین نباشد عمق درد و رنج و محدودیتی که دارند را درک نخواهد کرد...اجرشان با حانباز کربلا...

جناب سامع! انشاالله بتوانم با مطالعه کتابهای پیشنهادی شما بر دانسته های خود بیافزایم...همیشه دعاگوی شما خواهم بود...

یا علی

خانم معلم پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:09 ق.ظ http://tanhanazarmano.blogfa.com

سلام
قبول نیست من در جریان نبودم .... تازه اومدم سر زدم .... باشه منم اسم 7 کتاب رو می نویسم 1- سفر به گرای 270 درجه 2- حکایت زمستان 3- خاک های نرم کوشک 4- دا ( تا اینجا همه در مورد جبهه و جنگه ) 5- لبخند مسیح 6- خاطرات همفر 7- کافه پیانو

سلام خانم معلم

حالتون چطوره؟

ممنون از لطفت شما...

سه کتاب اول رو خوندم خیلی جالب هستند...اولی برای آقای دهقان و دومی و سومی برای آقای سعید عاکف...چهارمی در دست مطالعه است...دعا کنید توفیق خواندن سه مورد آخر رو هم داشته باشم...

از اینکه به یاد شاگرداتون هستید سپاسگزارم...

التماس دعا و خدانگهدار

مهدی اسلامی پناه پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:04 ب.ظ

حاج داود عزیز
سلام
اولا پیشاپیش فرا رسیدن بهار ۸۹ را که الحمدلله توام با میلاد یازدهمین امام ما شده است را به شما دوست عزیز و شفیق و خانواده محترم تبریک و تهنیت عرض میکنم .
راستش جند وقتی در گیر کار دنیا یی و ورزشی بودم
که نتونستم به وبلاگ معنوی و زیبا ی شما سری بزنم
بهر حال سعادت نداشتم ولی در مورد این بازی که ذکرش بود .
۱ - پلاک های آشنا
۲- غرش آتش بارها
۳- امیر دلها
۴ - طلایه داران رهایی
۵ - از حنجره کارون
۶ - شماره ای که از پلاک افتاد
۷- سنگ فرش هر خیابان از طلاست .

سلام حاج مهدی بزرگوار

من هم به نوبه خود فرارسیدن بهار طبیعت را به شما و خانواده محترمتان تبریک و تهنیت عرض میکنم و امیدوارم در پناه آقا امام زمان(عج) سال خوش و خرم و با برکتی را آغاز کنید.

از اینکه دعوت منو پذیرفتی فوق العاده ممنونم و انشاالله توفیق مطالعه کتابهایی را که معرفی کرده ای داشته باشم گرچه دوتای آنها را قبلا خوانده ام.شما ره ۷ گنتب فوق العاده جالبی است.

التماس دعا و خدانگهدار

یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد