خاطره ای از سفر معنوی حج ـ ۱

اواخر سال ۷۳ از بنیاد جانبازان با من تماس گرفتن و گفتن که اسم تو در لیست اعزام به مکه مکرمه جهت حج تمتع قرار گرفته و بایستی برای ثبت نام مدارک لازمو به بنیاد بیاری. من که از خوشحالی سر از پا نمیشناختم، سریعا به دفتر منطقه رفتم و اونا معرفینامه ای به من دادن تا برای ثبت نام به قسمت حج و زیارت بنیاد برم. این کارو انجام دادم و مانع اصلی سر راهم قرار گرفت...   

 

در قسمت حج و زیارت به من گفتن که مدارک لازم مربوط به خودت و یک همراه مرد را بایستی ظرف مدت یک هفته ارائه کنی. من سؤال کردم چرا همراه مرد؟ گفتن که چون جانبازان را با کاروان ویژه بنیاد میبریم و الزاما همه مرد هستن همراه شما هم باید مرد باشه. گفتم:امکان نداره! ما جانبازا در زندگی روزمره هزار و یک مشکل داریم که در این راه همسران ما با صبر و بردباری با این مشکلات دست و پنجه نرم میکنن و ما همیشه شرمنده اونا هستیم،حالا که میخوایم سفر حج مشرف بشیم سراغ یه همراه مرد بریم (حالا پدر یا برادر یا دوست)، این شد که پام و تو یه کفش کردم که من فقط باید با خانمم برم مکه. اونام در جواب گفتن که ابدا ! تو کاروان ویژه فقط آقایون هستن. گفتم خب من با کاروان عادی میرم. گفتن امکان نداره، ما میخوایم تبلیغ کنیم و باید با کاروان ویژه بریم. از اونا اصرار و از من انکار. هیچکدوم زیر بار نرفتیم و من با ناراحتی از پیش حاج آقا ابطحی روحانی مسئول اون قسمت بیرون اومدم. در راه به سمت اداره که میرفتم مسیرم از جلوی فدراسیون جانبازان میگذشت، یه دفعه یه فکری به سرم زد، باید از حاج آقا مهرآیین کمک میگرفتم. با حاج آقا مهرآیین دو سال قبل در یک سفر ورزشی آلمان بودیم و از نزدیک دیده بودم که چه انسان بزرگواریه.(ایشون از زندونیای سیاسی و شکنجه دیده زمان شاه هستن و بعد از انقلاب هم در جنگ تحمیلی دو فرزندشان را تقدیم کشور و اسلام کردن) ضمنا ایشون با حاج محسن رفیقدوست رئیس وقت بنیاد هم رفاقت دیرینه داشتن. به فدراسیون رفتم و قبل از ورود درخواستی رو نوشتم و خدمت حاج آقا مهرآیین رسیدم٬ ایشون با روی باز منو پذیرفتن و بعد از شنیدن درخواستم٬ذیل متنی که نوشته بودم از آقای رفیقدوست درخواست مساعدت کردن. البته بلافاصله تلفنی با دفتر رفیقدوست هم هماهنگ کردن که من همونروز به دفتر آقای رفیقدوست برم٬ من هم سریع به دفتر رفتم و ایشون ذیل نامه خطاب به آقای ظریف منش و آقای ظریف منش هم خطاب به آقای ابطحی دستور انجام درخواست منو صادر کردند. آقای ابطحی وقتی نامه رو دید تسلیم شد و گفت: ولی باید با کاروان عادی بری. گفتم: این که پیشنهاد اولیه خودم بود. به هر حال به خیر گذشت و من با خوشحالی به خونه اومدم و خبرو اعلام کردم. ادامه دارد...

نظرات 8 + ارسال نظر
قاصدک جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:27 ق.ظ http://m-shaker.blogsky.com

سلام حاج داود...

اقا خوش به حالت..ما که هنوز لیاقت مکه معظمه رفتن را نداشتیم..
همون سال ۷۴ به منم زنگ زدن بیا و مدارک بده برای اعزام
.ولی...
ادامه ...!!!!!
.....................
شاید قسمت نبود.. !.ولی رییس بنیادمنطقه به راحتی آب خوردن اسم منوخط زد و یکی دیگه را جایگزین کرد..بعداْ کاشف به عمل اومد که اون جانباز گرامی اسم رییس اون موقع بنیادمنطقه را داده به عنوان همراه.!!!..ادامه نداره...تموم شد..!!!!!

سلام جباب آقای شاکری عزیز
انشاالله خداوند قسمت شما بکنه سفر حج٬ کربلا و سفرهای زیارتی و سیاحتی و تفریحی دیگه ای که مد نظرت هست. انصافا اگه تا حالا مشرف نشدی حقت رو ضایع کردن! چون جانبازان قطع عضو اولین گروههایی بودن که اعزام شدن. اونایی که پارتی بازی کردن تو همون قبری که وصفش رو گفتی باید جواب بدن و اونجا بد جوری اذیت میشن. انشاالله هر چه زودتر مشرف بشی و اونوقت تو خونه خدا اگه دلت خواست اونارو هم ببخشی. بخشش از بزرگاست دیگه. التماس دعا خدا نگهدار

قاصدک آدینه ها جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:32 ق.ظ http://shaker1344.blogfa.com/

بازم سلام.حاج دادود
اومدم تشکرکنم بابت حضور و نوازشت در قاصدک.
(گرچه حضوری هم گفتم که شرمنده کردین)
آقا ما اگه مورد قبول مولا واقع گردد.یک وبلاگ دیگه داریم بنام (قاصدک آدینه ها)
بیاری حق تا امروز تموم جمعه ها به روز بودم..
اونجا درحقیقت مجالیه برای طرح و بیان واگویه های منتظران مولای مهربانی..
خوشحال میشم هروقت فرصت داشتی سری بزنی.
عرض کردم که تموم جمعه ها چشک انتظار عاشقان مولاییم.
آدرسم میدم خدمتتون..موفق باشی و همواره سلامت..التماس دعا..یاعلی مدد
http://shaker1344.blogfa.com/

سلام دوباره خدمت سرور گرامی جناب شاکری
ممنونم از زحمت شما
انشاالله خود آقا اجر این نیت خیر شما و زحمتی که میکشین رو بده٬ البته داده٬ نشونیشم همینه که روزای جمعه شما بانی میشین و دل منتظران رو میبرین سمت آقا.
به امید فرجش و اینکه ما هم سعادت داشته باشیم از منتظراش باشیم. خدا نگهدار٬ شاد باشید.

علی جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:56 ب.ظ http://janbazweb.com

با سلام اینها رو ببین

http://www.jahannews.com/vdcbggbs.rhbw9piuur.html
http://www.jahannews.com/vdcay6nm.49nae15kk4.html

محمد مهدی جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:38 ب.ظ http://sobhe14.blogfa.com

سلام حاج اقا
خداوند روزی همه ی ارزومندان کنه سفر بسیار بسیار خوبیه
منم خدا قسمت کرده و تا حالا لبیکمو چند بار پذیرفته اخه ایه قران در سوره حج که هر کسی را به اندازه لبیکی که ازش پذیرفتیم به حج دعوتش می کنیم. (نقل به مضمون)

سلام خدمت جناب سامع بزرگوار
انشاالله همیشه لبیک امثال شما بزرگوار از جانب حضرت حق پذیرفته شده و خواهد شد. خداوند باز هم قسمت کند و به این سفر روحانی مشرف شوید٬انشاالله. التماس دعا و خدا نگهدار

حمیدرضانصیری شهرضا شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:55 ب.ظ

سلام خدمت دوستم. امیدوارم که زیارت خانه خدا قسمت وروزی همه عاشقانش شود من هم درسال ۱۳۶۵ برایم نامه آمد ولی متاسفانه قسمتم نشد ودر بیمارستان بستری بودم دعا کنید روزیم شود التماس دعا .

محمد مهدی شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ب.ظ http://sobhe14.blogfa.com

سلام و سلامی دوباره
اعیاد شعبانیه و روز جانباز بر شما دوست عزیز میمون و مبارک باشد.
شاد و همیشه سرفراز باشید.

قاصدک دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:26 ق.ظ http://m-shaker.blogsky.com

سلام حاج داوود عزیز[گل][قلب]

به مناسبت روزجانباز و با پستی تحت عنوان"دردری بیادگار از دوست"

به روزم..ممنون میشم بازم شرمنده ام کنی..

فقط جان من وقتی میای قاصدک صدام کن..!!.خب اون شاکری را کسی نمیشناسه!

یاعلی مدد[گل][بدرود]

سلام خدمت جناب آقای قاصدک گل
چشم آقاجان من دیگه فقط شما را قاصدگ خطاب میکنم. التماس دعا و خدا نگهدار

رمضان چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:56 ب.ظ http://mighat61.blogfa.com

سلام اقاداود گل
خسته نباشید ببخشید من تازه امروز فرصت کردم به شما سر بزنم. معذرت میخوام . سرفراز باشید.

سلام آقا رمضان عزیز
رسیدن به خیر و زیارت قبول. انشاالله همیشه در سفرهای زیارتی و سیاحتی باشید. التماس دعا و خدا نگهدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد