می‌خواستند من را در مقابل ایشان قرار دهند! توی دهن آنها زدم

یادگاری از یادگار امام(ره)؛
 
اینجانب به مرحوم حاج احمد آقا عرض کردم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نخستین خطبه‌ نماز جمعه‌ پس از رحلت حضرت امام(ره)، اشاره به گفت‌وگوی امام(ره) با شما داشتند که هنگام پخش تصویر دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (رئیس محترم جمهوری وقت) با رئیس‌جمهوری کره شمالی از سیمای جمهوری اسلامی صورت گرفت. ایشان به شما گفته بودند...
دبیر کل حزب مؤتلفه با بیان خاطره‌ای یادی از یادگار حضرت امام(ره) کرده و نقل قولی از ایشان آورده است.

به گزارش «تابناک» محمدنبی حبیبی می‌گوید:

در بهمن سال 1369 ـ حدود نوزده ماه پس از رحلت حضرت امام ـ به اتفاق جناب آقای حاج محسن رفیق‌دوست با مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی ـ رحمت‌الله‌علیه‌- ملاقات خصوصی داشتیم. در این دیدار، اینجانب به ایشان عرض کردم که شما چند روز پیش جمله‌ای فرمودید و رسانه‌ها هم پخش کردند که به سهم خودم لازم می‌دانم از جناب‌عالی تقدیر و تشکر کنم.

 ایشان پرسیدند کدام جمله؟ عرض کردم جمله‌ شما این بود که «هرکس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است، در خط آمریکاست.» حاج احمد آقا فرمودند:

«آقای حبیبی! من این جمله را با اعتقاد کامل به آن، بیان کردم و جداً معتقدم، هرکس این تفاوت را قایل باشد، بخواهد یا نخواهد در خط آمریکا است» و افزودند: یکی از موارد شگفتی من این است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این نوزده ماه، چگونه توانسته‌اند تعادل و توازن در کشور را مدیریت کنند، چون عوامل مهمی برای برهم زدن این تعادل و توازن و ایجاد بحران وجود دارد؟»

حاج احمد آقا در ادامه گفتند:

«آن‌هایی [تعبیری به کار بردند] که می‌گویند آیت‌الله خامنه‌ای نه! پس می‌گویند چه کسی؟ مثلاً می‌گویند فلانی! او خانه‌ی خودش را هم نمی‌تواند اداره کند.»

 [البته مرحوم حاج احمد آقا اسم بردند] ایشان اضافه کردند:

 «عده‌ای خاص بعد از رحلت حضرت امام(ره) و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب، آمدند اطراف مرا گرفتند که شاید به زعم خویش مرا در مقابل ایشان بتراشند. من متوجه این توطئه بودم و توی دهن آن‌ها زدم و معتقدم کسی که می‌تواند بعد از رحلت حضرت امام(ره) بار این مسؤولیت را به خوبی به دوش بکشد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند.»

خودِ شما!

اینجانب به مرحوم حاج احمد آقا عرض کردم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نخستین خطبه‌ نماز جمعه پس از رحلت حضرت امام(ره)، اشاره به گفت‌وگوی امام(ره) با شما داشتند که هنگام پخش تصویر دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (رئیس محترم جمهوری وقت) با رئیس‌جمهوری کره شمالی از سیمای جمهوری اسلامی صورت گرفت.

حضرت امام(ره) به شما (حاج احمد آقا) فرموده بودند که این آقا (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) شایستگی رهبری را دارا هستند. اما سؤال اینجانب از جناب‌عالی این است که شما خاطره‌ دیگری که حضرت امام(ره) اشاره صریح به شایستگی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از خودشان داشته باشند، دارید؟ ایشان پاسخ مثبت دادند و چنین بیان نمودند:

«در سال 1365 در روزی که سران قوای سه‌گانه کشور به اتفاق نخست‌وزیر در یکی از اتاق‌های بیت حضرت امام در جماران، با حضور این‌جانب جلسه داشتند. آیت‌الله منتظری هم تقریباً هم‌زمان با حضرت امام(ره) ملاقات داشتند. در مقطعی از جلسه‌ی سران سه قوه، امام(ره) وارد اتاق شدند، درحالی‌که از ملاقات آیت‌الله منتظری عصبانی بودند. بدون مقدمه گفتند که "من از اول هم با رهبری آقای منتظری بعد از خودم مخالف بودم، ولی مجلس خبرگان کاری کرده بود و من هم مصلحت را در سکوت دیدم. اما حالا در جمع شما می‌گویم که با رهبری آقای منتظری مخالفم.»

با این مطلبی که فرمودند، سکوت سنگینی بر جلسه حاکم شد و پس از این سکوت آیت‌الله خامنه‌ای سکوت را شکستند و به امام عرض کردند که احترام ما به آقای منتظری به‌خاطر این است که شاگرد شما بوده‌اند، سابقه مبارزه دارند و... اما حالا اگر آقای منتظری نه، پس چه کسی؟ امام بدون لحظه‌ای تأمل دست‌شان را به طرف آیت‌الله خامنه‌ای نشانه گرفتند و فرمودند:

«خود شما، به چه دلیل شما نمی‌توانید رهبر انقلاب باشید؟»

پس از این بیان صریح امام، سکوت دوباره‌ای بر جلسه حاکم شد و دوباره آیت‌الله خامنه‌ای به حضرت امام عرض کردند که «من یک تقاضا دارم که حکم بفرمایید تا موضوع مورد بحث امروز جناب‌عالی را هیچ‌کس از افراد جلسه، حق بیان ندارند و راجع به آقای منتظری هروقت جناب‌عالی صلاح دانستید، خودتان مطلب را بیان بفرمایید.» امام فرمودند:

«آقایان حق ندارند در زمان حیات من که مطلبی را که امروز بیان کردم در جایی نقل کنند و لازم است این منع را به‌ عنوان حکم تلقی کنند.»
نظرات 7 + ارسال نظر
کاوسی جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:40 ب.ظ

سلام و خداقوت
روزگارتان همیشه بهار لبانتان همچون شکوفه خندان وجودتان سالیان سال در چهار راه فصلها چون سرو آراسته باد.
پیشاپیش عید و تحویل سال نو را با تمام وجود به شما تبریک می گویم.

سلام جناب کاوسی عزیز

بهار طبیعت بر شما و خانواده محترمتان مبارک.

انشاالله سالی پربار و نیکو در پیش داشته باشید.

التماس دعای زیاد

یاعلی

ع.ر.وطن دوست شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:50 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!
اقا داوود
عیدتون رو خیلی تبریک میگم
انشا..ا که به همراه خانواده عزیرتون سال پر خیری رو تجربه کنید
التماس دعا سر نماز و دم تحویل سال
یا علی

سلام برادر علیرضا

عید شما هم مبارک باشه پهلوون!

انشاالله سالی سرشار از موفقیت و بهروزی در پیش داشته باشی...

به روی چشم عزیز...شما هم به یاد ما باش.

خدا حفظتون کنه برای خانواده و ما و ملت ایران.

یا علی

محمد مهدی شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:38 ب.ظ http://sobhe14.blogfa.com/

سلام
عیدتان مبارک
فرارسیدن نوروز و سال نو را به شما و خانواده ی محترمتان شاد باش می گویم. سالی در کمال تندرستی، سرشار از صفا و صمیمیت، مملو از شادمانی، همراه با موفقیت، در نهایت آرامش، در اوج بهروزی و رشد و تعالی و مملو از برکات معنوی برایتان آرزو دارم.

سلام جناب سامع عزیز

عید شما هم مبارک باشه...

انشاالله سال خوب و خوش و بابرکتی به اتفاق خانواده محترمتان داشته باشید و در پناه آقا امام زمان(عج) سربلند و شاد و پیروز باشید.

التماس دعا وخدانگهدار

یاعلی

هستی(گلهای زندگی من) شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:22 ب.ظ

سلام
در اولین لحظات سال 1389 هستیم
سال جدید مبارک باشد
الهی در این سال شاد و سلامت باشید همیشه
امیدوارم بهترین سال باشد برای شما
عیدتون مبارک

سلام

عید بر شما هم مبارک باد.

سال خوب و خوشی داشته باشید.

یا علی

سیدامیرحسام یکشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:35 ب.ظ http://shia-book.blogsky.com/

سلام حاجی جان
عیدتون مبارک باشه.
انشاالله که سال پر خیر و برکتی رو در پیش داشته باشید.

صبح نزدیک است و ...

سلام بر سید بزرگوار

عید شما هم مبارک باشه...

همچنیش شما سیدجان...

التماس دعا و خدانگهدار

یاعلی

یه آشنا یکشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:09 ب.ظ http://fellow.blogsky.com

سلام مرد بزرگ
سال نو رو به شما و همه قهرمانان این مرز و بوم تبریک ویژه عرض می کنم.
حاجی این خاطره آخری از سید احمد آقا واقعا جالب بود اما خیلی ها نمی پذیرند که چنین چیزهایی بوده! اصلا این قبیل خاطرات رو دروغ و شانتاژ تبلیغاتی ماها میدونند... چه میشه کرد واقعا...؟!

سلام جوانمرد

عید بر شما مبارک باد...

سال خوب و خوشی را برات آرزو میکنم...

قبلا هم عرض کردم بعضی ها خودشونو به خواب زدن...پس اصراری در بیدار کردنشان نداریم...فکر میکنم آنهایی که واقعا خواب بودند بحمدالله بیدار شده اند...

یا علی

امین دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:19 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام آقای حیدری!
سال نو رو به شما و خانواده محترم تبریک میگم، امیدوارم سال پر خیر و برکتی براتون باشه. برای فرزند بزرگوارتون هم آرزوی موفقیت در کنکور دارم.

جای شما رو نذاشتم توی مشهدین(!) خالی بمونه! انشاالله که شما هم ما رو دعا کرده باشید.

خیلی مخلصیم،خدا نگهدارتون

سلام امین جان

عیدتون مبارک باشه...

انشاالله شما هم سال بابرکتی در پیش داشته باشی....ممنونم از دعای شما...

شما لطف دارید...باور کن در لحظه سال تحویل دوستان ویلاگ قبل از بقیه در ذهنم آمدند...برای خودم هم جالب بود.

ارادتمندم عزیز...انشاالله همیشه در سفرهای زیارتی و سیاحتی باشی...

یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد