بوسه یک فرمانده بر پای مادر شهید

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» شب گذشته همسنگر‌های محمد بروجردی دور هم جمع شده بودند تا بار دیگر خاطرات دوران مجاهدت‌های خاموش را در ذهن بازنگری کنند ولی این جمع شدن در حدود یک ساعت برنامه را به تاخیر انداخت.

مادر محمد که غم مسیح کردستان کمرش را خم کرده بود به سختی از پله‌ها بالا رفت و خود را به جایگاه رساند. 

 


همه منتظر بودند تا خوش‌آمدگویی را از زبان مادر شهید بروجردی بشنوند که مجری از سردار مشایخی هم‌رزم دوران مجاهدت‌های خاموش شهید بروجردی خواهش کرد که او نیز به جایگاه بیاید.
سردار به علت کمبود وقت از رفتن به جایگاه ممانعت می‌کرد ولی وقتی اصرار بیش از حد مجری را دید به ناچار خود را به جایگاه رساند.
حضور هم‌رزم شهید بروجردی در کنار مادر شهید بروجردی هزاران معنا را تولید کرده بود که ناگهان سخنان مجری سکوت را بر مجلس حکم‌فرما کرد.
سردار مشایخی که خلق تصاویر ماندگار را از مسیح کردستان به ارث گرفته بود با آرامش خاصی به پای مادر شهید بروجردی افتاد و بوسه‌ بر پای او زد. 

                                                                               «فاش نیوز»

نظرات 9 + ارسال نظر
امین یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام مجدد،
تجلیل از خانواده شهدا کمترین وظیفه هست ولی به نظر شما "افتادن به پای کسی" کار درستیه؟! فکر می‌کنم در اسلام هم این کار نهی شده!

خودم یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:13 ب.ظ

سلام امین جان

من از تواضع ایشان نسبت به یک مادر شهید خوشم اومد

بحث شرعیش رو هم نمیدونم

باز هم عذر میخوام ازت

یاعلی

ع.ر.وطندوست دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:38 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلاام!

من جایی ندیدم که افتادن به پای کسی رو نهی کرده باشند!
بعضی از بزرگان بودن که بواسطه بوسیدن پای پدر و مادر به مقامات رسیدند!
این بوسیدن پای دیگری در مورد شهید همت برای حلالیت طلبیدن نقل شده!
منبع: پی نوشت 1 لینک زیر
http://301040.blogsky.com/1388/12/06/post-471/

افتادن بپای طاغوت نهی شده! من فکر میکنم اینکه به پای چه کسی و با چه نیتی بیفتی مهم باشه!

یا علی

سلام برادر

ممنون از لطف شما

من هم حکم شرعی این مسئله را نمیدانم اما با این فرمایش شما که «به پای چه کسی و با چه نیتی» کاملا موافقم

استفاده کردم...تشکر

یاحق

نجم الدین دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:31 ب.ظ http://najmoddin.blogsky.com/

سلام حاجی با خواندن ودیدن عکس تمام مو های بدن سیخ شد
انشااله ما هم با شهد ا محشور شویم
یا بقیه الله عج

سلام

ممنونم

اگه شهدا و راه شهدا را فراموش نکنیم حتما با اونا محشور خواهیم شد...انشاالله

اللهم عجل لولیک الفرج

مهرگان سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام

چه زیبا

د سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ق.ظ http://personalnotes.mihanblog.com/

سلام.
میشه یه لطفی به من بکنید؟
نصیحت، تجربه؛ نظر ارزشمند؛ ...
دوست دارم در مورد پست های اخیر برامون صحبت کنید؛ با موضوع انتظار! اگه زحمت نمیشه.
ممنونم.
ما را از دعای خیرتون محروم نکنید.

سلام

من قبلا به امین جان هم عرض کردم که بدلایل فیزیکی واقعا نوشتن و نشستن برایم مشکل هست و به همین دلیل مطالبی را که برایم جالب است کپی میکنم...میبخشید این تنبلی و توجیه را.

از شما هم تشکر میکنم

به روی چشم...محتاج دعا هستم

یاعلی

د سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ق.ظ

آخ آخ؛ خیلی شرمنده ام. ببخشید. خیلی لطف کردید.

سلام
خواهش میکنم...این مطلب رو در وبلاگ قول سدید دیدم که مربوط به بحث انتظار میشد. http://sadid59.parsiblog.com/1469148.htm

آماده ظهور هستی؟

عصر یکی از علمای تهران نقل می کند: نزد استادی درس می خواندم. من و یکی از دوستانم شاگردان خاص ایشان بودیم وعلاقه ویژه ای به ما داشت. رابطه ما با ایشان تا حدی صمیمانه بود که تقریباً حالت خانه زادی و پدر و پسری داشتیم و درس را در منزل ایشان برگزار می کردیم. ایشان درب خانه اش اکثر مواقع باز بود تا اگر مردم سوال یا درخواستی از این عالم دارند به راحتی با ایشان ملاقات کنند. گاهی که داخل منزل می شدم می دیدم ایشان در حال استراحت هستند. برای ما جالب بود که ایشان هر هنگام استراحت می کند با قبا می خوابد و عمامه اش را جایی نزدیک خودش می گذارد. این نکته برای ما سوال بود که چرا ایشان این گونه استراحت می کند و با قبا می خوابد؟ اینکه این مطلب را از ایشان بپرسیم برای ما سخت بود.
در یکی از مناسبتها ایشان در مسجدشان منبر رفته بود و پیرامون شرایط منتظر و چگونگی انتظار مباحثی را مطرح کرد. من و هم مباحثه ام هم در این جلسه بودیم. در اثنای سخن ایشان هنگامی که از وظایف منتظران بیاناتی را ایراد نمود، گفت امام زمان(عج) که تشریف می آورد باید آماده و پا در رکاب باشی و مدام انتظار ظهور را داشته باشی. فرض کنید در ساعتی که امام زمان(عج) دست به پرده خانه کعبه زدند و بانگ «انا بقیه الله» را سر دادند و امر فرج محقق شد آیا تو تازه می خواهی دنبال لباست بگردی؟ تازه می خواهی خودت را آماده کنی؟ این رسم عاشقی نیست چرا که حداقلش این است که دیرتر به صف سربازان حضرت ملحق می شوی. باید آماده و مهیا باشی تا بانگ ظهور زده شد، بتوانی جزو سابقون سربازان حضرت حجت باشی و این افتخار نصیبت شود که جزو اولین کسانی هستی که به یاری فرزند فاطمه شتافتی.



این سخن ایشان گویا پاسخی بود برای سوالی که ما جرات نداشتیم از ایشان بپرسیم و راز و رمز آن رفتارشان برای ما روشن شد که این استاد بزرگوار آنچنان ظهور را نزدیک و واقعی می داند که برای ملحق شدن به امام زمان(عج) حتی به اندازه وقت یک قبا پوشیدن هم را نمی خواهد از دست دهد.
این یک منتظر است و وای به حال کسی که ادعای دوست داشتن حضرت حجت را دارد و به ریا بانگ العجل العجل را سرمی دهد ولی هنگام ظهور در حال گناه و معصیت باشد!!! چنین کسی چقدر عقب است! لذا انتظار واقعی یعنی مستمر آماده ظهور باشیم و چنین کسی نزدیک معصیت نمی گردد چرا که بیم آن دارد تا گرد معصیت رفت مولایش ظهور کند و او شرمنده شود. این است آن انتظاری که فرمودند افضل اعمال انتظار فرج است. «اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا»
صبح صادق، ش.450، ص.16

کاوسی سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:01 ب.ظ http://mighat61.blogfa.com

سلام جناب حیدری بزرگوار
خداقوت
وای به روزی که خداوند این تتمه ی والدین شهدا را هم از ملت ما بگیره. با این اتفاق خیر و برکت هم از جامعه ما رخت بر می بنده. به خدا قسم نعمت های بزرگی داریم و قدرشون را نمی دونیم. این نفس ها، دستها و صورتهای چروکیده پدر و مادر شهدا خیلی ارزشمند است اگر قدر بدانیم.

سلام بر جناب کاوسی عزیز

ممنونم

دقیقا همینطوره که میفرمائید...انشاالله سعادت خدمت به خانواده شهدا نصیب همه ما بشود.

التماس دعا

یاعلی

مهدی اسلامی پناه چهارشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:39 ب.ظ

سالروز ولادت ام ابیها صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت حضرت خمینی روح خدا مبارک باشد .
حاج داود . فکر کنم سردار مشایخی حتما به نمایندگی از یک ملت از این مادر شهید تکریم و احترام کرده .که همه به این عمل صحه میگذارند.
حضرت فرموده اند که : الجنه تحت اقدام امهاتکم.
گناه و حرام آن بوسه هایی است که بعضی از سران فتنه از روی خود شیرینی بر ژاهای فردی مثل منتظری زدند.......؟؟؟!!!!

سلام حاج مهدی عزیز

ممنون از حضور شما

من هم این روز فرخنده را به شما تبریک عرض میکنم.

قطعا همینطور است...عاشقان حضرت امام(ره) و انقلاب همیشه دست و پای پدران و مادران بزرگوار شهدا را میبوسند.

مگر سران فتنه هنوز زنده اند؟

التماس دعا

یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد