اعتدال و ساده زیستی پیامبر(ص)


امام صادق(ع) فرمود: روزی پیامبر(ص) روزه بود. هنگام افطار، پس از نماز مغرب در مسجد قبا تقاضای نوشیدنی کرد. یکی از اصحاب به نام «اوس بن خولی» رفت و ظرف شیری آورد و در میان آن شیر، اندکی عسل وجود داشت. آن ظرف را نزد پیامبر(ص) نهاد.
وقتی پیامبر(ص) اندکی از آن شیر را خورد، آن را کنار گذاشت و فرمود: «دو نوشیدنی است که یکی کفایت می کند، آن را نمی آشامم ولی آن را حرام نمی کنم. تنها به یک غذا اکتفا می کنم تا در برابر خدا تواضع کرده باشم. کسی که در پیشگاه خدا تواضع کند خداوند مقام او را بالا می برد و کسی که تکبر کند خداوند مقام او را کوچک می نماید، کسی که در مصرف معاش راه اعتدال را بپیماید، خداوند روزی او را تامین می نماید و کسی که اسراف کند، خداوند او را محروم می سازد و کسی که بسیار دریاد مرگ باشد، خداوند او را دوست می دارد.»(۱)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ 

۱-اصول کافی، ج۲، ص۱۲۲

 

نظرات 3 + ارسال نظر
امین پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:18 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام بزرگوار
هر چی میگذره بیشتر مطمئن میشم که تنها راه نجات از اوضاع فعلی بازگشت به سیره معصومین (در همه زمینه‌ها: سیاسی،اجتماعی و ...) هست و بس...

خیلی باید برای آن یار سفر کرده دعا کنیم...

لذت برم از این پست‌تون
یاعلی

سلام امین جان

همینطوره که میفرمائید..انشاالله در همان راه حرکت کنیم.

ممنون از لطف شما

یاحق

ع.ر.وطندوست شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:50 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلاام!

دردود خدا بر پیامبر که خورشید عنایت خداوند از برکت وجود پاکش به ما میتابد

چه لطفی به ما شد که پیامبرمون محمد(ص) شد!

برادر داوود! لیله الرغائب به بادتون بودم!

التماس دعا
یا علی

سلام برادر

به به عجب وقتی به یاد من بودید...خیلی ممنونم

من چند روزی به دلیل مشکلی که برام پیش اومده کمتر میتونم سر بزنم ولی مشتاقانه منتظر ۱۰ تیر هستم تا خدمت شما و امین جان باشم. اینو عرض کردم که اگه حضورم اینجا کمرنگ بود بدونید که قرار رو کاملا یادمه و منتظرم.

شما هم دعام کنید

یاحق

یه منتظر... یکشنبه 6 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:37 ق.ظ http://www.alishateri.parsiblog.com

با تشکر از حمایت شما از حرکت وبلاگی حمایت از غریبی شهیدای فتنه در صورت تمایل بیانیه پایانی حرکت را در وبلاگ خود درج کنید. اجرتان با حضرت زهرا(س)
http://alishateri.parsiblog.com/1529659.htm

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد